Agenţiile turistice au mizat pe preţuri mici şi peisaje pentru 1 Decembrie. În goana după clienţi, jucătorii de pe piaţă au ajuns să creeze concepte noi de turism pentru fiecare zi liberă a bănăţenilor.
Profiturile tot mai mici şi clienţii pretenţioşi în vremuri de criză au forţat tot mai multe agenţii de turism să se reinventeze în vremuri dificile din punct de vedere economic. Mizând pe faptul că, în ultima perioada, tot mai multe persoane care fac parte din grupul ţintă al tour-operatorilor au venituri mai mici decât în anii de dinaintea recesiunii, pe piaţă au apărut opţiuni noi de turism. Iar unele dintre noile variante de weekend departe de ţară atrag divergenţe.
„Propunem înlocuirea conceptului de spectator la defilări militare ocazionate de 1 Decembrie cu două zile superbe în care poate fi redescoperită pasiunea pentru zăpadă, peisaje montane, schi şi servicii de cea mai bună calitate. Ultimele noastre studii arată o scădere a interesului pentru serviciile de lux, dar şi pentru asigurarea transportului la locul destinaţiei. Astfel, ne axăm pe oferirea de pachete care să ofere destinaţii culturale, dar în care, în acelaşi timp, poate fi practicat şi sportul. O astfel de destinaţie ar putea fi Austria”, a spus Andrada Ţoancă, agent de turism al unuia dintre cei mai mari tour-operatori din Timişoara. Mizând pe interes în petrecerea Zilei Naţionale a României în afara ţării, agenţiile au început ofensive puternice de marketing pentru noile pachete. O zi de schi în Austria, la pachet cu o noapte petrecută într-un hotel de patru stele din zona montantă, costă doar 50 de euro de persoană. În preţ nu intră mâncarea sau transportul. „Cu cât se petrec mai multe nopţi în locaţia respectivă, cu atât discountul e mai mare. Mizăm pe clienţi şi pentru perioada sărbătorilor de iarnă”, a explicat Cornel Dragoşel, agent al unei alte agenţii de turism din Timiş