Odată cu instalarea vremii reci şi a ninsorilor, devine tot mai stringentă înlocuirea anvelopelor de vară, mai ales că recenta aprobare a legii prevede obligativitatea folosirii anvelopelor de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie.
De ce este importantă folosirea anvelopelor de iarnă?
Pe de o parte ca să nu ne amendeze, pe de altă parte ca să evităm accidentele. Acesta din urmă, bineînţeles, este cel mai important aspect. Cercetările au demonstrat că odată cu scăderea temperaturii sub 7 grade Celsius, scade considerabil aderenţa anvelopelor de vară. Eficienţa anvelopelor de iarnă se datorează amestecului special de cauciuc cu siliciu, amestec ce nu se întăreşte nici pe frig. Pe un drum cu mâzgă, zăpadă sau cu gheaţă e evident avantajul folosirii anvelopelor de iarnă, nu merită să riscaţi cu anvelopele de vară care au o aderenţă mult mai scăzută în asemenea condiţii. Suprafaţa anvelopelor de iarnă este mai adânc brăzdată, având mai multe încrustări decât pe cele de vară. Pe zăpadă, pe ger, distanţa de frânare cu anvelope de vară poate fi de câteva ori mai mare! Suprafaţa cea mai periculoasă este cea cu gheaţă, care este de două ori mai alunecoasă decât drumul cu zăpadă şi de opt ori faţă de cel uscat.
Toate cele patru roţi trebuie anvelopate de iarnă
Nu e destul să puneţi anvelopa de iarnă doar pe una, e foarte important ca toate cele patru roţi să fie anvelopate de iarnă. În asemenea situaţii, maşina cu tracţiune pe roţile din faţă, ca şi cele cu tracţiune pe roţile din spate, maşina se comportă imprevizibil, poate derapa uşor. Majoritatea defecţiunilor intervin pe timp de iarnă, pe ger sau prin apropierea iernii, când drumurile îngheaţă şi apar gropi pe ele. În cazul anvelopelor de iarnă are o deosebită importanţă adâncimea adecvată a desenului de pe cauciuc. Să nu riscăm în niciun caz cu adâncimea minimă de 1,6mm! În cazul anvelo