Chevrolet Cruze este un sedan fabricat in Coreea de Sud pentru piata europeana, cu un design reusit, insa greu de zis daca este american, european sau asiatic.
Privit din fata Cruze este tipic american, partea frontala pare masiva prin grila agresiva care da senzatia de putere, insa vazut din spate seamana mult cu un sedan asiatic. Prin design-ul interior si stilul de mers Cruze este mai mult european, un pic german.
Modelul de test a fost Cruze LT cu motorul de 2 litri diesel 150 CP si transmisie manuala in 5 trepte, care are un pret de 17.900 euro cu TVA.
Gama de motorizari a modelului Cruze cuprinde si doua propulsoare pe benzina de 1,6 litri 113 CP si 1,8 litri 141 CP.
Motorul de 2 litri diesel 150 CP are destula putere pentru sedanul de 1.400 de kg, Cruze este destul de agil in depasiri. Cu transmisia manuala in 5 trepte, Cruze ajunge la 100 km/h in 8,7 secunde. Viteza maxima este de 210 km/h.
Consumul in extraurban a fost de 6,5 litri la 100 km, iar in oras putin sub 9 litri.
Am condus Cruze pe serpentinele dintre Predeal si Brasov, precum si pe cele dintre Rasnov si Predeal, masina s-a comportat neasteptat de bine, a fost foarte stabila. Avand in vedere pretul mic si faptul ca masina vine din Asia, m-am gandit initial ca stabilitatea ar putea fi o problema.
Suspensia absoarbe foarte bine denivelarile, iar sistemul de franare nu te dezamageste, fiind inca un plus pentru Cruze. Nu mi-au placut oglinzile laterale, sunt cam mari.
Insonorizarea este buna, motorul diesel se aude un pic la semafor, dar este la un nivel rezonabil.
Modelul de test cu echiparea de varf LT are ca dotari ABS+EBD, 6 airbag-uri: airbaguri sofer, pasager, laterale si cortina, scaun sofer si pasager reglabil manual pe 4 directii, ESC+TCS, geamuri electrice fata si spate, volan reglabil, senzor de parcare spate, aer conditionat