Prezentatoarea ştirilor Pro TV de la ora 19.00 este cea mai mediatizată în mediul online, în ultimele şase luni. Vedeta este urmată în clasament de colega ei de televiziune Iulia Vântur şi de Simona Pătruleasa de la Kanal D.
Andreea Esca este cea mai mediatizată prezentatoare TV din România. Aceasta a avut, în perioada 8 mai - 10 noiembrie 2010, 488 de apariţii pe internet, potrivit unui studiu al MediaIQ, realizat pentru variantele online ale celor mai importante cotidiene naţionale şi locale, bloguri, site-uri generaliste şi specializate, dar şi variantele online a 16 televiziuni naţionale şi patru posturi de radio. În monitorizare nu au fost incluse ca surse blogurile personajelor monitorizate.
Citiţi şi:
Andreea Esca: „Nu visam să mă fac jurnalistă. Visam să fiu vânzătoare“
Simona Pătruleasa, între ştiri şi pictură
Majoritatea ştirilor despre vedeta Pro TV nu au legătură însă cu mass-media, ci mai degrabă cu mondenul. Primele trei domenii în care este menţionat numele ştiristei sunt „vedete-monden" (269 de articole), „modă" (220 de articole) şi, în ultimă instanţă, „media" (192 de articole). Cea de-a doua ştiristă ca mediatizare este tot din „grădina" Pro. Iulia Vântur a avut în ultimele şase luni 327 de apariţii. Totuşi, nu este cunoscută, în principal, ca prezentatoare de ştiri, ci mai ales pentru rolul de gazdă a emisiunii „Dansez pentru tine".
Cea de-a treia prezenţă feminină ca mediatizare
este Simona Pătruleasa de la Kanal D (238 de articole). Andreea Berecleanu, propulsată de Antena 1 drept concurentă directă a Andreei Esca, se află pe poziţia a patra, având 123 de apariţii. Pe următoarele locuri se situează Bianca Ioniţă (Kanal D, 110 articole), Cristina Ţopescu (Prima TV, 39 de articole), Maria Coman (Antena 3, 37), Oana Frigescu (Antena 1, 34), iar prezentatoarele TVR Adriana Muraru şi Malvina C