Terminalul pentru sosiri şi tranzit non-Schengen de pe Aeroportul Internaţional Timişoara s-a realizat înainte de termen. Viteza mare o explică vizita din 15 şi 16 noiembrie pe care o fac comisarii europeni pentru a acredita aeroportul pentru preluarea pasagerilor care vin din afara spaţiului european. Dar cum graba strică treaba, conducerea aeroportului a umflat valoarea investiţiei cu un milion şi jumătate de euro, de la două milioane la 3,5 milioane de euro. Fără licitaţii publice, aşa cum cere legea. Culmea e că noul terminal, mai scump, este deservit de utilaje vechi de la vechiul terminal al aeroportului.
AFARĂ E VOPSIT GARDUL...
Realizarea acestei investiţii şi a unei aerogări asemănătoare la aeroportul din Otopeni reprezintă două dintre condiţiile de bază pentru aderarea la spaţiul de liberă circulaţie. Timişoara este legată aerian, în prezent, de cinci destinaţii non-Schengen: Londra, Odessa, Lvov, Chişinău, Cernăuţi. Interesant este că, exceptând cursa de Londra, toate celelalte sunt operate de Compania Carpatair, cea mai interesată pentru ca acest terminal să fie operabil cât mai curând. Teoretic, începând cu luna martie 2011, Aeroportul Internaţional Timişoara "Traian Vuia" va putea prelua şi cursele non-Schengen ale aeroporturilor care nu au acest tip de facilităţi. Valoarea totală a investiţiei de la noul aeroport a depăşit 3,5 milioane de euro. Aceasta cuprinde, pe lângă construcţia propriu-zisă, dotările necesare unei bune funcţionari a aerogării: benzi transportoare, aparatură cu raze X, sisteme de supraveghere, de sonorizare şi de afişări curse, reţea de voce şi de date. În zilele următoare va începe montarea benzilor transportoare şi a aparaturii cu raze X, astfel încât, până la sosirea comisiei de evaluare, această operaţiune să fie finalizată.
... ÎNĂUNTRU, LEOPARZI FOMIŞTI
Până aici, totul sună bine şi frumos. Num