Cel mai nou amendament adus OUG 50 privind creditarea populaţiei obligă băncile să răspundă oficial cererilor de lămurire venite din partea clienţilor care nu înţeleg anumite părţi din contract
Clienţii ar putea cere în viitor băncilor să "traducă" acele cuvinte sau sintagme din contract pe care nu le înţeleg, în urma aprobării unui nou amendament la Ordonanţa Creditelor, OUG 50. Cererea, dacă amendamentul va fi inclus în forma finală a legii, va fi făcută în scris iar banca va fi obligată să răspundă în mod oficial.
"S-a adoptat un amendament prin care consumatorului i se dă dreptul de a cere explicaţii în scris băncii în legătură cu orice noţiune din conţinutul contractului pe care el nu o înţelege şi care creează obligaţia băncilor de a pune la dispoziţie consumatorilor, în scris, aceste explicaţii", a declarat, joi, Viorel Ştefan, preşedintele Comisiei de buget-finanţe a Camerei Deputaţilor, la finalul şedinţei comisiei privind adoptarea OUG 50 privind transparentizarea creditării. Dacă asupra acestui amendament mem-brii comisiei nu au discutat prea mult, cel privind imposibilitatea băncilor de a majora dobânzile sau comisioanele în timpul derulării contractului a născut reale controverse.
Majorarea dobânzilor după semnarea contractului, motiv de ceartă
În urma dezbaterilor, membrii comi-siei s-au împărţit în două tabere: cei care susţin că OUG 50 trebuie să rămână aşa cum este, respectiv că băncile nu trebuie să aibă voie să majoreze dobânzile sau comisioanele în timpul derulării creditelor, şi cei care susţin că băncile pot opera modificări în acest sens însă numai cu acceptul clientului. "S-a adus în susţinerea punctului de vedere de către ARB (Asociaţia Română a Băncilor) exemplul cu situaţia în care un credit aflat în suferinţă îl determină pe consumator să vină el la bancă, în interesul lui, şi să solicite serv