Allianz-Ţiriac, companie de asigurări controlată de germanii de la Allianz şi de omul de afaceri Ion Ţiriac, a subscris în primele nouă luni prime brute de 175 de milioane de euro pe segmentul non-viaţă, în scădere cu 17,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile scăderii preţului poliţelor de asigurare, potrivit datelor publicate de grupul german.
"Creşterea volumului primelor brute subscrise în regiunea Europei Centrale şi de Est nu a putut compensa scăderea preţurilor. Reduceri semnificative de preţ s-au înregistrat în special în Cehia, România şi Ungaria din cauza situaţiei economice din aceste ţări", se precizează într-un raport al grupului.
Pe asigurări generale, Allianz a obţinut un profit operaţional de 2 milioane de euro în primele nouă luni, în scădere de la 3 milioane de euro în perioada ianuarie-septembrie 2009, pe fondul creşterii cheltuielilor.
Rata combinată - unul dintre cei mai importanţi indicatori cu care lucrează firmele de asigurări, care arată raportul dintre cheltuielile cu despăgubirile, rezervele, comisioanele agenţilor/brokerilor, plus cele administrative, şi veniturile aduse de poliţe - a urcat de la 101,8% în primele nouă luni din 2009 la 103,8% în acest an.
În trimestrul al treilea, compania a subscris prime brute de 56 de milioane de euro pe asigurări generale, în scădere cu 12% faţă de intervalul iunie-septembrie 2009, când înregistrase afaceri de 64 de milioane de euro. Profitul operaţional din trimestrul trei a fost de un milion de euro, cât profitul din primul semestru, dar la jumătate comparativ cu perioada iulie-septembrie 2009.
Pe segmentul asigurărilor de viaţă, Allianz a subscris în primele nouă luni prime brute de 16 milioane de euro, în scădere de la 18 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul operaţional s-a menţinut la 2 mil