Pînă acum cel mai celebru avion prezidenţial din lume era cel american, Air Force One. Din urmă vin acum puternic avionul prezidenţial francez: A330. Această bijuterie tehnică zburătoare a costat 176 de milioane iar fiecare oră de zbor e taxată cu 20.000 de euro.
Pînă acum cel mai celebru avion prezidenţial din lume era cel american, faimosul Air Force One. Este avionul din care, în caz de primejdie, preşedintele poate fi ejectat într-o capsulă specială şi recuperat apoi de la sol datorită informaţiilor care trec prin satelit.
Despre noul avion de tip A330-200 utilizat acum de preşedintele Nicolas Sarkozy nu ştim chiar totul, dar fără îndoială performanţele sale vor atrage atenţia.
El este dotat cu o sală de reuniune, iar preşedintelui i s-a amenajat o cabină specială cu toaletă şi duş. Şi mai interesant este însă blocul operator pe care îl conţine avionul, în caz de urgenţe medicale.
60 de fotolii de tip business sunt amenajate pentru miniştri şi consilieri.
În avion a mai fost creat şi un birou-salon, iar preşedintele dispune de toate mijloacele tehnice de comunicare, practic el poate conduce ţara şi gestiona orice tip de criză din avion.
Această bijuterie tehnică zburătoare a costat 176 de milioane de euro şi are o autonomie de zbor de peste 12 mii de kilometri. La costul legat de fabricare să mai trebuie adăugat că fiecare oră de zbor cu acest avion costă 20 000 de euro.
Dar ce nu face o ţară pentru ca preşedintele ei să poate zbura în condiţii de maxim confort şi siguranţă şi să rămînă şi operaţional în acelaşi timp. Matei Vişniec
Pînă acum cel mai celebru avion prezidenţial din lume era cel american, Air Force One. Din urmă vin acum puternic avionul prezidenţial francez: A330. Această bijuterie tehnică zburătoare a costat 176 de milioane iar fiecare oră de zbor e taxată cu 20.000 de euro.
Pînă acum cel mai celeb