Nu aş spune că m-a mirat, dar un pic mi-a gâdilat sensibilitatea (aceea, a frazelor care definesc o lume nouă) entuziasmul cu care se pune cruce, zilele acestea, vechiului de orice fel. Nu numai că tradiţionalul a fost trimis la colţul obiectelor pierdute sau abandonate, folosite doar pentru a face glume între oameni mari, dar acum a venit şi rândul eroilor mai tineri să fie aruncaţi la gunoi.
Vorbesc despre media. Despre TV, o fantomă care bântuie într-un colţ de cameră, devenind, aşa cum o făcea şi radioul înaintea ei, un zgomot de fond, despre presa scrisă absentă şi despre copilul minune al tehnologiei, care îşi schimbă hainele în fiecare zi, iar noi riscăm să devenim demodaţi în funcţie de secundă.
Ca o senzaţie de final, după două zile de Ronewmedia 5.0, în care au vorbit emisarii Google, Facebook, Yahoo!, alături de un şir lung de alţi evanghelişti virtuali, am înţeles că şi internetul renunţă la copiii lui, pentru a înfia alţii.
Cine plânge după TV (chiar, cine?), poate începe şi înmormântarea clickurilor, bannerelor şi ceea ce mai ştiau ieri. Pentru că vom avea un nou internet. Nu are nume sau corp, dar îl folosim deja, e printre noi.
Avem un nou web, un nou click, o nouă lume care ne va da pe spate. Nu ştim cum arată, dar va fi fenomenal. Sunteţi pregătiţi? Suntem de abia la început.
Suntem încă la început?!
Da. “Suntem încă la început”, a scăpat un debut de frază Steffen Ehrhardt, de la Google, în cadrul unei dezbateri. “Sunteţi peste tot”, i-am spus după prezentare. “Unde vreţi să ajungeţi, pe Jupiter?”. A râs (se pare că şi reprezentanţii giganţilor ştiu să râdă) şi a continuat să spună că mai au multe de făcut. Dacă tot au cucerit o lume întreagă, acum descalecă pe rând să o cunoască. Şi apoi să facă ce ştiu ei mai bine.
Şi dacă tot suntem aici, să vedem ce s-a sfârşit. Clickul, de exemplu, oricât de inofens