CNA a pierdut de ani buni controlul asupra pieţei radio-TV.
Imaginea CNA de cenzor fioros, care bagă pumnul în gură aşa-zişilor formatori de opinie, este falsă. Această imagine a fost construită, în timp, de oamenii din radiouri şi televiziuni după o reţetă de succes, folosită pe scară largă în România: discreditarea. Mitingul din această săptămână, organizat de Mircea Badea şi Victor Ciutacu, pentru apărarea „libertăţii de exprimare" se înscrie în campania de incitare şi inoculare în minţile românilor a mesajului că CNA este duşmanul libertăţii de exprimare, libertate câştigată cu sânge în decembrie '89... Dar sub ambalajul mitingului se ascunde următorul mesaj către CNA: încetează să ne mai amendezi, poporul e cu noi, ţi-l punem în cap dacă ne enervezi! Mitingul a trecut, rămâne imaginea...
Cred că CNA este un exemplu de instituţie publică aflată în faliment moral. Membrii Consiliului, trimişi în această sinecură de către partidele politice, mimează statutul de garanţi ai „interesului public", închid ochii sau reacţionează tardiv la valurile de violenţă din filmele difuzate în prime time, din talk-show-uri şi reality-show-uri şi suferă de o permanentă frică să nu deranjeze pe cineva (vreun partid, vreo televiziune a unui politician, vreun realizator care se are bine cu Traian Băsescu). Singura mişcare pe care şi-o permit este să se transforme din conţopişti cu aere de demnitari în nişte pitbulli când vine vorba să apere interesele obscure ale stăpânului politic al vremii.
Membrii CNA, în frunte cu actualul preşedinte Răsvan Popescu, sunt nişte oameni slabi. Sunt striviţi de interesele politicienilor. Pot fi făcuţi cârpe de şters WC-urile de orice moderator TV care se trezeşte într-o dimineaţă cu fundul în sus. Sunt sfidaţi, intimidaţi şi luaţi peste picior de mai toţi jucătorii din audiovizual. (În urmă cu un an şi jumătate, Dan Diaconescu a ţinut