Constructorul român Dacia se pregăteşte să lanseze pe piaţă, în următorii cinci ani, opt noi modele, scrie "Autobild". Sursa: VADIM GHIRDASursa: AutobildSursa: AutobildSursa: AutobildSursa: Autobild
1 /.
Francezii de la Renault, care au preluat constructorul român în 1998, vizează o dublare a vânzărilor până în 2015. Astfel, Dacia îşi doreşte să vândă aproximativ 650.000 de automobile în 2010, iar până în 2014 îşi propune depăşirea pragului de un milion de maşini comercializate.
Dacia crede că noul model - Citadine -, al cărui preţ va fi de aproximativ 5.000, este soluţia ideală pentru piaţa de oraş pentru următorii ani. Mai mult, la sediul de la Paris se pregăteşte o diversificare însemnată a mărcii Dacia.
Dacia mizează pe o largă ofensiva a noilor modele. Pâna în 2015 urmează să iasă pe piaţă opt modele noi. Între altele şi noua generaţie a modelului de succes Logan, care va căpăta o formă mai compactă şi cu portbagajul mai puţin înaltat.
Noua caroserie, aşteptată în 2013, e mai plăcuta ochiului şi aduce cu modelul Megane, dar va costa cam cât un Clio. În afară de asta, se lucreaza şi la un Logan pick-up.
Modelul vedetă al firmei Dacia a devenit între timp Sandero. Din 2015 vor ieşi de pe bandă versiunile break şi Stepway Crossover.
Formatul modelului Dacia Mini aminteşte de o combinaţie între Twingo şi Nissan Cube. Platforma tehnică este cea a unui Sandero scurtat şi cu platforma mai joasă. Şi acest model este aşteptat tot în 2015.
Strategia în ceea ce priveşte grupa vehiculelor multifuncţionale este în curs de elaborare. Cu un MCV nou, Dacia poate introduce din 2013 un jucător important pe piaţa micilor vehicule utilitare.
Modelul compact Van MPV ar putea înlocui modelul Logan MCV, pentru a răspunde nevoilor celor care au o familie numeroasă. Însă nu este stabilit dacă portierele din spate vor fi glisante.