Tot mai multi romani cumpara putin si des, in incercarea de a face economii si de a consuma atat cat le trebuie, drept pentru care cel mai la indemana le este micul magazin de cartier, unde oamenii se cunosc. Despre sistemele care se afla in spatele asa numitelor magazine de proximitate si despre cum a ajuns Mic.Ro sa schimbe peisajul retailului autohton vorbeste Dor Bujor Padureanu, seful Magister, companie care a pus la dispozitia lantului lui Dinu Patriciu un sistem integrat de management de magazin.
Magister ofera solutii complete hard-soft pentru magazine de retail mic si mediu, individuale sau in retea, completate de un set de servicii post-implementare.
Compania a dezvoltat si SmartCash RMS, singurul brand romanesc de software de management al magazinelor mici si medii, individuale sau in retea, avand in portofoliu opt produse complementare.
Firma a pornit, in urma cu 10 ani, ca producator de software. "Focusul meu a fost sa creez un produs software dedicat pietei de retail, piata care era tratata superficial la acel moment. Experienta avuta de mine am valorificat-o in produsul SmartCash, care a inceput sa fie dezvoltat constant din 2002; mi-am propus ca acest produs sa functioneze cu orice echipament, deoarece exista la momentul respectiv o problema mare la nivelul industriei de profil, data de diversitatea de echipamente specializate (cum sunt casele de marcat, sistemele de imprimare, etichetare etc.) care nu aveau conectabilitate unele cu altele deoarece proveneau de la furnizori diferiti", explica Dor Bujor Padureanu (foto), fondatorul Magister si directorul executiv al companiei.
In orice solutie de magazin, costul componentei software este undeva la 20-30% din valoarea intregii investitii.
Ca strategie, zona de dezvoltare a Magister este retailul mic si mijlociu. Compania "joaca" pe o piata care, conform lui Padureanu