Speriaţi de viitoarele taxe auto mărite, botoşănenii se îngrămădesc să-şi înmatriculeze maşinile cumpărate din străinătate.
Sute de oameni aşteaptă în fiecare zi la Registrul Auto Român (RAR) să-şi omologheze cât mai repede maşinile aduse din străinătate. După ce obţin actele necesare de la RAR, mai trebuie să îndure încă o zi la coada Serviciului de Înmatriculări Auto pentru a-şi înscrie maşina în circulaţie.
Toată graba esta cauzată de noile taxe auto percepute de la anul pentru înmatricularea maşinilor la mâna a doua. „Numărul solicitanţilor a crescut cu 50% în ultimele două săptămâni. Zilnic, înmatriculăm în medie 150 de maşini second-hand. Vârful va fi atins în decembrie, când numărul s-ar putea dubla“, a declarat Dănuţ Ciubotaru, şeful Serviciului Judeţean de Înmatriculări şi Eliberare Permise Auto Botoşani.
Program prelungit la RAR
Cea mai mare aglomeraţie este însă la RAR, primul loc pe unde trebuie să treacă botoşănenii care vor să-şi înmatriculeze maşinile aduse din ţările vestice. Oamenii aşteaptă câte o lună pentru a fi programaţi la verificarea tehnică şi omologarea maşinii. „Sunt norocos că am prins rând astăzi şi că voi reuşi să-mi înmatriculez maşina înainte de intrarea în vigoare a noilor taxe. Am luat maşina din Olanda cu 1.000 de euro şi voi mai cheltui 700 de lei pe omologare şi încă 1.500 pe taxele de înmatriculare. Cu noile taxe aş fi dat peste 3.000 de euro doar pe taxa de primă înmatriculare“, a spus Marius Enache, unul dintre botoşănenii de la RAR.
La o maşină veche de zece ani, cu motor de 1.400 de centrimetri cubi, taxa va fi de peste 3.000 de euro. La una cu motor de 3.000 de centrimetri cubi, taxa de poluare sare de 21.000 de euro. Angajaţii abia fac faţă solicitărilor. Conducerea RAR intenţionează să prelungească cu o oră programul instituţiei. „Verificăm în jur de 100 de maşini pe zi, faţ