Artistul a susţinut aseară, la Clubul Electroputere din Craiova o conferinţă, intitulată „Free Style“.
Perjovski a povestit, într-o sală improvizată şi friguroasă, proiectând şi imagini susţinătoare, despre tranziţia de la cenzura comunistă la capitalismul consumist, despre parcursul său în arta modernă şi a răspuns apoi zecilor de întrebări venite din partea publicului.
“În anii ’90, când mă întâlneam cu artişti din alte ţări, vorbeam despre libertate. Astăzi, vorbim despre bani”, a spus Perjovschi, care a punctat faptul că şi în Vest oamenii renunţă la o parte din drepturile lor, permiţând să fie fie înregistraţi sau filmaţi, ca preţ pentru siguranţa personală.
Artistul care a reinventat desenul, ca formă artistică finală, nu intermediară, a prezentat apoi o parte din lucrările sale de “intelligent graffiti”,
instalaţii cu desene politice executate direct pe zidurile unor muzee sau săli de biblioteci din Toronto, San Francisco, New York, Basel, Franfurt, la Centrul Georges Pompidou din Paris, la Bienalele de la Lyon, Sydney sau Veneţia, pe geamuri (“Sticla e parşivă, pentru că are două feţe. Trebuie să alegi pe care desenezi şi să ţii cont de refelexia din partea cealaltă”), pe linoleum, pe trotuare sau în alte spaţii neconvenţionale.
Perjovschi a precizat că ştergerea desenelor este la fel de importantă şi că adesea o realizează personal, iar în finalul întâlnirii a răspuns provocărilor celor prezenţi, interesaţi de reacţia publicului din alte ţări la creaţia lui Perjovschi, de raportul dintre notorietatea şi valoarea unui artist, de rolul marketingului în arta modernă.