În vederea creşterii şanselor de angajare şi a incluziunii sociale a adulţilor lipsiţi de pregătire şi cu lacune în educaţie, precum şi a imigranţilor, a persoanelor de peste 55 de ani, a persoanelor fără calificare şi a altor categorii defavorizate, este esenţială dobândirea a opt competenţe-cheie pe care UE doreşte să le implementeze în cadrul ţărilor UE. Acestea constau în „comunicarea în limba maternă“; „comunicarea în limba străină“, „competenţe matematice“, „competenţe digitale“, „competenţe sociale şi civice“, „învăţarea modului corect de a învăţa“, „iniţiativa şi antreprenoriatul“, „conştientizarea apartenenţei culturale“. În ultimele 24 de luni, Universitatea din Craiova a fost implicată, alături de specialişti din Spania, Germania, Austria, Bulgaria şi Lituania, în proiecte în cadrul cărora s-a urmărit dezvoltarea unor metodologii şi a unor module pentru învăţarea acestor competenţe.
„KeyCom Kit este un Proiect Grundtvig, Multilateral, de Dezvoltare a Inovaţiei – elaborat în cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii şi condus de Education, Audiovisual & Culture Executive Agency (EACEA), având o durată de 24 de luni. Principalul scop a fost realizarea unei metodologii de calitate şi de materiale didactice axate pe dobândirea celor opt competenţe-cheie ale Învăţării pe Tot Parcursul Vieţii, recomandate de către Comisia Europeană“, a declarat Mihai Coşoveanu, coordonatorul proiectului din partea Universităţii din Craiova, la conferinţa finală a proiectului („Incluziunea socială pentru categorii defavorizate“), care s-a desfăşurat la Craiova.
În vederea creşterii şanselor de angajare şi a incluziunii sociale a adulţilor lipsiţi de pregătire şi cu lacune în educaţie, precum şi a imigranţilor, a persoanelor de peste 55 de ani, a persoanelor fără calificare şi a altor categorii defavorizate, este esenţială dobândirea a opt competenţe-cheie