Clasament Industria auto este un domeniu care a atras mulți dintre bogații României. Cifra de afaceri cumulată a celor prezenți în TOP 300 atinge în acest an 2,9 miliarde de euro.
Clasamentul celor mai bogați români, realizat anual de revista Capital, are în componență și persoane ale căror afaceri se leagă, într-un fel sau altul, de industria auto. Fie că vorbim de patroni ai unor companii producătoare de utilaje și componente, de comercianți de autovehicule sau deținători ai unor rețele de service, cei 20 de afaceriști prezenți în ediția 2010 a „Top 300 - Cei mai bogați români“ au înregistrat rezultate mai slabe decât în clasamentul din 2009. Cu o singură excepție: Ali Madadi.
Cel mai bogat român, Ion Țiriac, cu o avere evaluată în acest an la 1,5-1,6 miliarde de euro, realizează o parte importantă a veniturilor sale din afaceri cu mașini. Holdingul Țiriac are în componență o importantă rețea de dealeri denumită, cum altfel, Țiriac Auto. Chiar dacă și-a vândut pe rând participațiile la importatorii Mercedes-Benz și Ford, omul de afaceri Ion Țiriac a păstrat o rețea de distribuție a mașinilor și componentelor, care include nu mai puțin de 65 de locații monobrand sau multibrand, asigurând acoperire națională celor nouă mărci pe care le reprezintă. Față de 2009, Ion Țiriac a pierdut în acest an circa 400 milioane de euro.
Aflat pe poziția a 19-a în clasamentul din acest an, brașoveanul Ioan Neculaie, patronul uzinelor Roman, are o avere de 300-310 milioane de euro, cu circa 100 de milioane mai puțin decât în urmă cu un an. „Cifra de afaceri a fost anul trecut jumătate din cât am avut în 2008, iar anul acesta poate să ajungă la doar 30% din cât aveam în 2008“, a explicat Ioan Niculaie evoluția descendentă a afacerilor sale. Pe lângă businessul cu mașini, el mai desfășoară activități în construcții, turism, sport, agricultură și zootehnie.
A