Liderul de la Elysee, Nicolas Sarkozy are o noua aeronava prezidentiala, un Airbus A330, cu care s-a deplasat, joi, spre Coreea de Sud, la summit-ul G20.
Jurnalistii francezi i-au gasit si un nume "Air Sarko One", aluzie la avionul liderului de la Casa Alba, "Air Force One", noteaza publicatia Le Monde.
In deplasarea catre summit-ul G20, Sarkozy nu a mai fost nevoit sa faca escala la Seul.
Le Monde aminteste ca vechile avioane Airbus A319, cu care presedintele se deplasa pana acum, dispuneau de o autonomie de zbor de doar 7.300 de kilometri.
"Air Force One" a atras o serie de critici din partea Opozitiei, din cauza costurilor foarte mari. In apararea sa, Palatul Elysee sustine ca noua aeronava a fost cumparata de ocazie si polueaza mai putin.
Intr-un raport parlamentar este dezvalui costul noului aparat de zbor: 176 milioane de euro, din care 60 de milioane de euro au fost folosite pentru achizitionare, 91,5 pentru dezvoltare, iar 20,5 pentru sistemele de comunicatii securizate.
"Air Sarko One" dispune de un dormitor cu pat dublu, baie, o camera de comunicatii ultra-sofisticata, care asigura un contact permanent intre presedinte si administratia sa dar si un centru medical.
Noua aeronava are 60 de locuri.
Liderul de la Elysee, Nicolas Sarkozy are o noua aeronava prezidentiala, un Airbus A330, cu care s-a deplasat, joi, spre Coreea de Sud, la summit-ul G20.
Jurnalistii francezi i-au gasit si un nume "Air Sarko One", aluzie la avionul liderului de la Casa Alba, "Air Force One", noteaza publicatia Le Monde.
In deplasarea catre summit-ul G20, Sarkozy nu a mai fost nevoit sa faca escala la Seul.
Le Monde aminteste ca vechile avioane Airbus A319, cu care presedintele se deplasa pana acum, dispuneau de o autonomie de zbor de doar 7.300 de