Adresele de e-mail "@facebook", la care pot apela 500 de milioane de utilizatori, vor fi doar un pas înaintea apariţiei unui motor de căutare bazat pe "preferinţele grupului de prieteni", care ar putea detrona Google
"Ucigaşul de Gmail", un nou serviciu de e-mail oferit de Facebook, ar urma să ia naştere chiar de astăzi, deşi, până în ultimele clipe, conducerea companiei a negat zvonurile. Adresele de e-mail "@facebook", care se aşteaptă să fie create de o bună parte din cei 500 de milioane de utilizatori ai popularei reţelei sociale, aruncă mănuşa gigantului Google, care s-ar putea trezi, foarte curând, şi cu un motor de căutare rival.
Combinat cu serviciile de gestionare a fotografiilor şi de anunţare a diferitelor evenimente (unele cu implicaţii politice - precum momente din campaniile electorale din SUA, din 2008 şi 2010), serviciul de poştă electronică al Facebook ar deveni "un adversar total al Gmail", consideră The Guardian. Încă din februarie 2010, o strategie de detronare a supremaţiei Google circulă în sediul central al Facebook (din Palo Alto, California) sub numele de cod "Project Titan", respectiv denumirea populară de "Gmail killer". Un serviciu de e-mail ar fi doar un pas din încercarea Facebook de a pătrunde pe piaţa de 24 miliarde USD anual a reclamelor care sar în ochii internauţilor când fac căutări online.
Din totalul acestei pieţe, Google deţine cam două treimi, pe când Facebook încă nu are venituri pe măsura numărului mare de utilizatori - unul din 14 pământeni avea o pagină în reţeaua socială în iunie 2010. În topul primelor 20 cele mai accesate site-uri din SUA, Facebook era pe locul întâi, la început de noiembrie 2010, cu 10,41% din totalul traficului online. Motorul de căutare Google şi site-ul YouTube, unde utilizatorii pot încărca şi viziona materiale video, erau pe locurile doi şi trei, iar serviciul Gmail pe locul no