Majorarea preţului de vânzare a energiei hidro i-a nemulţumit pe aşa-numiţii „băieţi deştepţi“, spune Mihai David, şeful Hidroelectrica. Producătorul de energie a câştigat în plus, în acest an, 12 milioane de euro numai din renegocierea contractului cu Alro Slatina.
Întrucât nu putea rezilia contractele pe termen lung fără să plătească penalităţi de sute de milioane de euro, Hidroelectrica a majorat preţurile din aceste contracte cu 30% la începutul anului, pentru a-şi creşte veniturile. Pentru a putea fi posibilă renegocierea preţului, partenerii din aceste contractele, adică aşa-zişii „băieţi deştepţi", au cerut prelungirea lor.
Astfel că aproape jumătate din cele 17 contracte au fost prelungite până cel târziu în 2018, acesta fiind subiectul unor numeroase emisiuni televizate.
Campania negativă la adresa Hidroelectricii pleacă tocmai de la aceşti „băieţi deştepţi", crede Mihai David, directorul general al companiei. „Totodată, am făcut mai uşoară renegocierea anuală a preţului. Mulţi sunt nemulţumiţi că am început să facem ordine în sistem, că Hidroelectrica nu mai este vacă de muls", a arătat David.
Energia, pilonul economiei naţionale
Potrivit acestuia, businessul din energie este extrem de complex şi puţini cunosc cum funcţionează sistemul energetic. Astfel că populaţia este uşor de manipulat, mai ales când vine vorba de preţuri, iar în aceste emisiuni erau mereu încurcate preţurile de producţie cu cele plătite de populaţie, fără să fie menţionat faptul că preţul populaţiei este format din cel de producţie plus tarifele de transport, distribuţie, furnizare şi altele.
David a catalogat drept „iresponsabile" aceste emisiuni, care denigrează imaginea Hidroelectricii. „Ne batem joc de un bun naţional. Nu este vorba de un director sau altul, pentru că directorii pot fi schimbaţi oricând. Cred că energia este unul di