Cine credea că limuzinele vor scăpa de trendul ecologist la mare modă în industria auto s-a înşelat. Cele mai mari şi luxoase maşini produse de Mercedes-Benz şi Audi "vor rivaliza", în viitorul apropiat, cu modele mult mai modeste - la consum, emisii şi, evident, performanţe. BMW nu zice "pas", dar vine cu o abordare diferită. Sursa: MERCEDES-BENZSursa: AUDISursa: BMW
1 /.
Mercedes-Benz şi Audi se pregătesc să lanseze versiuni ale celebrelor modele Clasa S şi A8 echipate cu motoare în patru cilindri. Pentru conformitate, trebuie spus că Audi va dota limuzina A8 cu un sistem hibrid - propulsor cu ardere internă pe benzină plus unitate electrică.
BMW, puţin "incomodat" de tradiţia sportivă pe care a cultivat-o cu mare grijă, e, în acelaşi timp, mai circumspect şi mai radical decât marii săi rivali.
Producătorul bavarez nu va oferi în viitorul apropiat nicio versiune Seria 7 cu motor sub şase cilindri, dar asta numai pentru că, la un moment dat, nu peste mult timp, va lansa o limuzină 100% electrică.
De altfel, BMW comercializează, în prezent, o limuzină Seria 7 cu sistem de proulsie hibird, dar combinaţia de motor V8 pe benzină de patru litri (450 CP) şi "motoraş" electric (20 CP) poate trece drept manifest ecologic în aceeaşi măsură în care orice maşină cu siglă rotundă alb-albastră poate fi considerată ieftină.
Clasa S deschide balul. Chiar la anul
Primul sosit la întâlnirea cu clientela de soi preocupată de soarta planetei este Mercedes-Benz. Producătorul limuzinei considerate de mulţi drept modelul de referinţă al acestui segment va lansa, în prima parte a anului viitor, cea mai ecologică (dar şi cea mai blajină) versiune Clasa S.
Dotată cu un motor turbodiesel de 2.1 litri, cu numai patru cilindri, Mercedes-Benz S 250 CDI va avea un consum mediu oficial de 5,7 l/100 km şi va emite 149 de