Trei companii aeriene originare din țările arabe și una din Turcia sunt așteptate să inaugureze, din 2011, curse spre și dinspre București, aglomerând rute pe care Tarom are, deocamdată, un grad de ocupare de peste 60%.
Începând cu luna ianuarie, Qatar Airways, operatorul din statul arab cu același nume și una dintre companiile aeriene cu cea mai mare rată de dezvoltare din lume, va introduce zboruri din București către Doha, cu o frecvență de patru curse pe săptămână. Un bilet de avion va costa aproximativ 539 de euro, iar durata zborului este de patru ore și jumătate. În prezent, cea mai ieftină opțiune pentru Doha este o cursă operată de Turkish Airlines, cu escală la Istanbul, prețul biletului fiind de aproximativ 560 de euro, iar durata zborului, din cauza conexiunii, poate depăși și 12 ore. „Operarea Qatar de pe Otopeni va genera o creștere de 0,5% a traficului pe aeroport, inclusiv a traficului de tranzit, chiar dacă Bucureștiul nu este un punct important în acest sens (tranzitul anual direct este de ordinul miilor de pasagei - n.red.)“, declară Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroportului internațional Henri Coandă. Potrivit acestuia, deși s-au agreat termenii de colaborare, contractul cu operatorul arab nu a fost semnat încă. Qatar Airways este în plin proces de recrutare a personalului pentru baza de la București. Tarom nu operează zboruri către Doha, însă Aman, Beirut sau Damasc, curse efectuate de către compania aeriană națională, sunt orașe de legătură către destinații mai îndepărtate din Orientul Mijlociu, precum capitala Qatarului. Potrivit unui calcul al Capital, cele trei destinații însumează anual aproximativ 20.000 de pasageri din România.
Tot din luna ianuarie, Pegasus Airlines, o companie aeriană de origine turcă, va începe operarea cursei București-Istanbul (însă pe cel de-al doilea aeroport al orașului, Gokcen), de