Romanii au fost la un pas de a fi obligati sa aloce 1.000 lei pentru un set de anvelope de iarna, ceea ce ar fi dus piata de anvelope la o crestere de pana la 30%, potrivit jucatorilor din domeniu.
"Cred ca in urma adoptarii acestei ordonante va exista o crestere de 20%-30% pe partea de retail. Va pot da un exemplu din Suedia, unde dupa adoptarea legii care prevedea obligativitatea echiparii masinilor cu anvelope de iarna, numarul masinilor astfel echipate a crescut cu 10%", a declarat Alexandra Petculet, directorul comercial Primat Gold Impex, importator si distribuitor de anvelope.
Piata de anvelope pentru autoturisme va creste cu 500.000 de unitati pe an, in cazul obligativitatii romanilor sa aiba masinile echipate cu pneuri de iarna in sezonul rece, sustine Marian Baluta, market manager al Continental Automotive Products, producator de anvelope ce detine opt unitati de productie in Romania, trei centre de cercetare si de dezvoltate in Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi.
"Evolutia pietei de anvelope in 2011 va depinde si de ceilalti factori economici care ar putea afecta puterea de cumparare a populatiei dar, in conditii normale putem aprecia ca aparitia unei astfel de obligativitati ar putea duce la cresterea pietei de anvelope turisme cu aproximativ o jumatate de milion de bucati/an", considera Baluta.
Fabrica de anvelope de la Timisoara ar fi putut face fata unei cereri mari de pneuri de iarna. "Continental are o structura flexibila a sistemul de productie, fiecare fabrica fiind echipata sa poata introduce in fabricatie oricand produse noi sau marci diferite din gama produselor Continental, de aceea poate in general raspunde solicitarii unui volum mai mare de anvelope din partea clientilor. In cazul unor anumite marimi de anvelope care se solicita mai rar pe piata, se poate intampla sa dureze mai mult intre comanda si livrarea pr