Podul de peste râul Mureş dintre Sebeş şi Alba Iulia situat pe DN1 a fost redeschis circulaţiei rutiere, deocamdată doar pentru vehiculele cu o capacitate mai mică de 7,5 tone. Tronsonul în lungime totală de aproape 280 de metri, s-a aflat în reabilitare totală în ultimele două luni.
„Traficul a fost reluat doar pentru autoturisme şi pentru autoutilitare, maşinile mai mari de peste 7,5 tone urmând să circule în continuare, deocamdată, pe rutele ocolitoare“, a precizat Ovidiu Popa, director la Secţia de Drumuri Naţionale Alba.
Maşinile de tonaj mare pot circula în continuare pe cele două rute ocolitoare: Alba Iulia – DN 74 – Abrud – DN 74 – Brad – DN 76 – Deva – DN 7 – Orăştie – DN 7 – Sebeş şi Alba Iulia – DN 1 – Teiuş – DN 14 B – Blaj – DN 14 B – Copşa Mică – DN 14 – Sibiu – DN 1 – Sebeş.
Companiile şi firmele din judeţ sunt afectate în continuare de faptul că maşinile care ar trebui să le aprovizioneze sau să transporte marfă afară din judeţ sunt direcţionate pe rutele ocolitoare, adăugând astfel câţiva zeci de kilometri la fiecare călătorie.
„În luna octombrie pierderile companiei Kronospan au crescut până la 100.000 euro“, au precizat reprezentanţii companiei Kronospan. „Avem pierderi foarte mari. Suntem la pământ cu aprovizionarea, cu materia primă. Pentru luna octombrie valoarea pierderilor se ridică la peste 100.000 de euro“, a afirmat Cosmin Capră, directorul general al companiei Holtzindustrie Schweighofer.
Podul de pontone va fi demontat
Podul de pontoane ridicat de Ministerul Apărării peste râul Mureş va fi demontat. „Podul ridicat în aval de podul reabilitat şi care a reprezentat o variantă provizorie pentru asigurarea continuităţii traficului de mic tonaj pe, pe parcursul efectuării lucrărilor de reparaţii la tronsonul rutier, va fi demontat în următoarele zile “, a mai adăugat Ovidiu Popa, director