În vremuri de criză, arta rămâne o investiţie sigură, care nu poate decât să crească. Emisiunea "România, te iubesc", de la PRO TV ne arată cum a crescut valoarea tablourilor româneşti chiar şi de 30 de ori în ultimii 10 ani
Piaţa imobiliară este în cădere liberă. Băncile abia dacă oferă dobânzi la depozite peste inflaţia din acest an, care este prognozată la 8,2 la sută, din ultimele estimări ale BNR. Bursele, atât în România, cât şi în Vest, cresc necon-vingător, dominate de sentimentul de nesiguranţă al jucătorilor. Şi atunci, care este cea mai profitabilă investiţie, chiar şi pe timp de criză? În artă! Aşa ar răspunde mulţi oameni de afaceri, care stăpânesc arta de a face bani din... tablouri. Echipa "România, te iubesc" a pătruns în cercul închis al colecţionarilor de pânze, unde intră cine are bani şi rezistă cine are fler şi intuiţie.
Paradoxal, criza economică se do-vedeşte a fi o oportunitate şi pentru vân-zători şi pentru cumpărători. Exemplul lui Alexandru Bâldea e grăitor. Când bursa de la New York se prăbuşea şi lumea intra în cea mai gravă recesiune postbelică, Bâldea a decis că a venit momentul să-şi îndeplinească un vis mai vechi: împreună cu oameni de cultură de la noi şi cu ajutorul financiar a două fonduri de investiţii, unul român şi unul străin, a deschis la Bucureşti o galerie şi o casă de licitaţie care să facă din artă un business profesionist. Colecţionarii şi investitorii români l-au primit cu buzunarele deschise. "În 2008 a fost prima vânzare de peste o sută de mii, anul trecut au fost două, anul acesta, în prima jumătate, două de peste o sută de mii", povesteşte Alexandru Bâldea.
Adică o cifră de afaceri medie de 500.000 de euro pentru fiecare licitaţie într-o ţară în care investiţia de energie şi timp în artă nu are tradiţie. În timp ce în jurul lui sute de afaceri se prăbuşesc şi investiţii de milioane sunt amen