Diversi specialisti, deveniti peste noapte nutritionisti, incearca zi de zi sa ne arate cate un bau-bau. De cele mai multe ori, acest monstru, care ar trebui sa ne sperie, se numeste E-ul, aditivul alimentar. Fie ca sunt coloranti, agenti de ingrosare sau coloranti, toti devin letali in gura domnilor nutritionisti. De speriat, ne speriati, dar ne dati si solutii, domnilor specialisti?
Solutii de moment pentru consumatorul roman nu exista. Nu exista alternativa la aceasta mancare considerata nesanatoasa, dintr-un motiv extrem de simplu: romanii sunt foarte saraci ca sa-si permita altceva, decat ceea ce le ofera marile lanturi de retail alimentar.
De ce fug toti consumatorii romani, la sfarsit de saptamana, si nu numai, catre sutele de magazine de tip hypermarket sau discount? Stiu bine ca acolo se gasesc produse ieftine, de negasit in alta parte. Nu se gasesc in nici un alt magazin, pentru ca fiecare retailer si-a confectionat o marca de produs care este incadrata pe segmentul "low", cea mai joasa categorie de pret. Dar si cea mai slaba din punct de vedere al calitatii. Maioneza n-are pic de ou iar iaurtul are mai multi agenti de ingrosare si coloranti decat lapte.
Majoritatea acestor produse, nici macar nu sunt produse in Romania, ca sa avem, macar, consolarea ca directionam niste bani catre producatorii romani. Ele sunt de obicei marci importate, de retaileri, din tara de origine, indiferent ca se cheama Germania, Belgia sau Franta.
Secretul acestor chilipiruri sta in ingredientele din componenta. Intr-adevar, domnii specialisti in nutritie au dreptate. Aceste produse, vandute ca promotii la pret de nimic, abunda de monoglutamat, guma xantan, conservanti, acizi, amidon modificat si mai stiu ce minuni. Aceste produse reprezinta, de fapt, un surogat menit sa ne amgeasca simturile si sa ne dea impresia ca ne-am saturat cu