Mercadia, compania controlată de miliardarul Dinu Patriciu, care deţine magazinele Mic.ro, va investi în următorii doi ani 100 mil. euro în achiziţia a 2.000 de vehicule comerciale transformate în magazine mobile.
Reţeaua de magazine Mic.ro se va extinde anul viitor inclusiv în Republica Moldova, urmând aceeaşi strategie de dezvoltare ca Rompetrol în urmă cu mai mulţi ani, atacând atât piaţa locală, cât şi cele din afară.
"Deocamdată vom «exporta» magazinele Mic. ro în Republica Moldova. Primele magazine le vom vedea peste graniţă în primăvara anului viitor. Vom avea acelaşi concept ca şi aici, atât magazine fixe, cât şi mobile", a spus Dinu Patriciu, unul dintre cei mai bogaţi români, care a vândut în 2007 compania Rompetrol kazahilor de la KazMunaiGaz cu aproximativ 1,5 mld. euro.
"Evident că voi vinde şi acest business cât de repede se poate. Atunci când va ajunge la vânzări de 2 miliarde de euro îl vând. În prezent estimez că va ajunge la acest nivel în aproximativ doi ani", a spus omul de afaceri.
Dinu Patriciu se aşteaptă ca la finele anului viitor să ruleze deja afaceri de 1,5 miliarde de euro, luând din cota de piaţă a marilor retaileri străini, în condiţiile în care retailul alimentar a scăzut cu 25%.
Planul omului de afaceri este de a dezvolta un lanţ de 1.000 de chioşcuri şi 2.000 de magazine pe roţi Mic.Ro în următorii doi ani şi de a extinde reţeaua preluată MiniMax la 150 de unităţi după transformarea acestora în magazine tradiţionale.
Pentru reţeaua de magazine mobile compania Mercadia, care deţine Mic.ro, a semnat un contract de achiziţie de 1.000 de utilitare Fiat Ducato în valoare totală de 50 mil. euro, potrivit calculelor ZF. În total reţeaua de magazine mobile va fi alcătuită din 2.000 de maşini, restul de 1.000 putând fi achiziţionate tot de la AutoItalia, fie de la alte mărci.