Cercetătorii germani şi americani au descoperit că odată cu intensificarea tranzacţiilor cu titlurile anumitor companii de la bursă cresc şi căutările pe Google după numele şi activitatea organizaţiilor respective.
"Economia, în sens larg, reprezintă un studiu despre cum deciziile financiare a miliarde de indivizi se coagulează în tendinţe ample care generează modul în care sunt produşi, distruşi sau transferaţi banii în jurul lumii", scrie CNN.
Sub această concepţie, cercetătorii de la Universitatea Johannes Gutenberg din Germania şi de la Universitatea din Boston (Center for Polymer Studies) au efectuat un studiu care demonstrează că mişcările financiare de pe piaţa bursieră corespund căutărilor individuale pe Google.
"Creşterea numărului de tranzacţii cu acţiunile unor companii este direct proporţională cu creşterea numărului de căutări după aceleaşi companii pe motorul de căutare Google", au precizat realizatorii studiului publicat luni în publicaţia de specialitate "Philosophical Transactions" a Societăţii Regale din Marea Britanie.
Constatările acestor cercetători sunt susţinute şi de rezultatele unui studiu efectuat în cadrul Universităţii Indiana-Bloomington, din SUA, care arată că şi reţeaua de socializare Twitter poate prezice, cu o probabilitate de 90% şi cu câteva zile în avans, evoluţia Dow Jones, principalul indice al Bursei din New York.
Cercetătorii americani de la Indiana-Bloomington, citaţi de publicaţia franceză "Le Monde", au analizat peste 9,8 milioane de mesaje postate pe Twitter timp de 10 luni în 2008 de 2,7 milioane de utilizatori. Ei au măsurat "sentimentul colectiv" al momentului, pe care l-au comparat cu valorile de închidere ale Bursei din New York, şi au descoperit o corelare între valoarea indicelui Dow Jones Industrial Average şi umoarea publică.