Al treilea trimestru al anului a fost cel mai bun pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată, conform unui studiu al companiei GfK.
Şase din cele şapte sectoare monitorizate de cei de la GfK au crescut comparativ cu T2 2010. Cu toate acestea, piaţa este cu peste 10% mai slabă decât în T3 2009.
Piaţa totală a bunurilor de folosinţă îndelungată monitorizată de GfK Temax a fost de 305 milioane euro în al treilea trimestru al acestui an, o scădere de aproape 11%, de la 343 de milioane euro în acelaşi trimestru al anului 2009.
Doar sectorul foto (+9%) şi cel al electronicelor de larg consum (+0,1%) au avut vânzări mai bune decât în T3 2009, deşi trebuie menţionat faptul că piaţa electronicelor de larg consum este puternic influenţată de o singură categorie, cea a televizoarelor.
Sectorul electrocasnicelor mici și cel al electrocasnicelor mari au scăzut cu 4,1%, respectiv 6,7%. Sectorul IT a scăzut cu numai o cifră pentru prima dată în acest an, în scădere cu 8,4% faţă de T3 2009.
Piaţa de telecom şi cea a echipamentelor de birou au continuat să prezinte din punct de vedere valoric aceleaşi vânzări slabe ca şi în prima jumătate a anului. Comparativ cu T3 2009, piaţa de telecom a scăzut cu 32,8%, în timp ce cea a echipamentelor de birou a scăzut cu 37,2%.
Vânzările de aparate foto digitale și rame foto digitale, cu 9% mai mari decât anul trecut
Vânzările de aparate foto digitale și rame foto digitale, cu 9% mai mari decât anul trecut, au atins o valoare de 10 milioane euro în T3 2010.
În ceea ce priveşte aparatele foto digitale compacte de înaltă calitate, un nou standard - camerele cu sistem oglindă, aproape că nu este prezent pe piaţa românească, deşi în ţările occidentale se pare că acest segment de produse formează o noua nișă de piaţă şi creează cerere potenţială, a