Desi Romania se afla in plina criza, iar salariatii, atat din sectorul bugetar cat si din cel privat se plang ca diminuarile salariale le-au redus puterea de cumparare, luxul ramane o categorie de produse de care romanii nu pot renunta.
Este adevarat ca economistii atrag atentia ca tara noastra va iesi din criza doar atunci cand va creste consumul intern, insa cel mai probabil acestia se refera la produse mai accesibile pentru buzunarul nostru si mai putin in zona de produse considerate pentru multe familii "de lux".
Romanii par sa fi iesit din criza cand vine avand in vedere disponibilitatea sa-si cumpere produse electronice si electrocasnice. Astfel, in ciuda cresterii TVA-ului la data de 1 iulie si a mediului economic dificil, al treilea trimestru al anului a fost cel mai bun pentru piata bunurilor de folosinta indelungata, se arata intr-un studiu Gfk, remis Ziare.com. Sase din cele sapte sectoare monitorizate au crescut comparativ cu trimestrul doi din 2010.
Cu toate acestea, piata este cu peste 10% mai slaba decat in trimestrul trei din 2009. Piata totala a bunurilor de folosinta indelungata monitorizata de GfK TEMAX a fost de 305 milioane euro in al treilea trimestru al acestui an, o scadere de aproape 11%, de la 343 de milioane euro in acelasi trimestru al anului 2009. Doar sectorul foto (+9%) si cel al electronicelor de larg consum (+0,1%) au avut vanzari mai bune decat in trimestrul trei din 2009, desi trebuie mentionat faptul ca piata electronicelor de larg consum este puternic influentata de o singura categorie, cea a televizoarelor.
Se pare ca romanii si-au manifestat in ultima perioada dorinta de a cumpara aparate foto, vanzarile din acest sector imbunatatindu-se odata cu inceputul acestui an, pozitionandu-l pe o directie ascendenta, care a continuat si in trimestrul trei din 2010. Vanzarile de aparate foto