Kraft Foods România, care deţine poziţia de lider pe piaţa cafelei şi a ciocolatei, şi-a adjudecat poziţia fruntaşă şi în piaţa de biscuiţi, segment în care a lansat în acest an patru mărci diferite: Oreo, Tuc, Belvita Start şi Milka.
În perioada iulie-august 2010 compania aproape şi-a dublat cota de piaţă valorică pe segmentul de biscuiţi, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când avea în portofoliu doar marca Lu. De la lansarea Belvita Start, în luna aprilie a acestui an, compania a vândut 65 de milioane de pachete de biscuiţi sub acest brand. Reprezentanţii companiei nu au dorit să ofere şi alte informaţii legate de cota de piaţă.
Anul acesta compania a atacat puternic segmentul de biscuiţi, lansând nu mai puţin de trei mărci diferite. În august compania a scos pe piaţă brandul Tuc, pe segmentul snacksurilor sărate, pentru care declara la vremea respectivă că are un buget de promovare de circa 0,5 milioane de euro. "Biscuiţii deţin momentan doar circa 20% din vânzările noastre, ciocolata având o pondere de 30%; cea mai mare parte a vânzărilor revine cafelei", declară Simona Potecu, director de marketing la Kraft Foods România.
Viitor incert
"Nu se poate face o previziune clară pentru viitor; aproape fiecare opinie pe tema revenirii economice pe care o citesc este diferită", declară Gerard Chandran, managing director al Kraft Foods (KFR). El a preluat în urmă cu câteva luni funcţia de conducere a filialei locale, după ce anterior a lucrat în Africa de Sud.
În opinia lui, "cele mai multe companii ar trebui să fie atente în prezent la ROI (return on investment, recuperarea investiţiei - n. red.) şi să se concentreze pe acele mărci şi segmente de piaţă care pot oferi acest lucru". Filiala companiei americane a mizat în acest an tocmai pe această tactică, punând accent pe categoria de biscuiţi. Compania deţine poziţia de l