Producatorul suedez de camioane Scandia, detinut de Volkswagen, ia in considerare fuziunea cu producatorul german MAN, ce ar rezulta crearea celui mai mare producator de vehicule comerciale din Europa.
Potrivit oficialilor Scania, cele doua companii au analizat diferite proiecte in domeniul industrial, insa realizarea fuziunii presupune o colaborare mai apropiata, relateaza Bloomberg.
Daca s-ar uni cei doi producatori, compania rezultata ar depasi Volvo si Daimler, devenind cel mai important producator de camioane si autobuze din Europa.
MAN, cu sediul in Munchen, are o valoare de piata de 12,6 miliarde de euro, in timp ce vanzarile sale, in 2009, s-au ridicat la 12 miliarde de euro.
La randul sau, Scania este evaluata la 118 milioane de coroane suedeze (17 miliarde de dolari).
Reprezentantii companiei MAN au declarat ca este, inca, prea devreme pentru a se vorbi de asa ceva, insa discutiile sunt deschise si nu s-a luat nici o hotarare.
In septembrie 2006, MAN a avut o incercare de preluare ostila a Scania, insa a fost fortata sa retraga oferta de 10,3 miliarde de euro, dupa opozitia Volkswagen.
Scania si MAN au o cota de piata combinata de 29 la suta pe partea de camioane, in timp ce Daimler detine 21 la suta, iar Volvo, impreuna cu divizia sa de camioane de la Renault, detine 23 la suta din piata.
Impreuna, MAN si Scania au vandut peste 84.000 de camioane si autobuze la nivel mondial, in primele noua luni din acest an.
Producatorul suedez de camioane Scandia, detinut de Volkswagen, ia in considerare fuziunea cu producatorul german MAN, ce ar rezulta crearea celui mai mare producator de vehicule comerciale din Europa.
Potrivit oficialilor Scania, cele doua companii au analizat diferite proiecte in domeniul industrial, insa realizarea fuziunii