Odata cu cresterea numarului de utilizatori ai providerilor de Internet, a crescut si numarul de cumparatori din mediul online.
Acestia isi folosesc mai productiv timpul pe care l-ar fi petrecut fizic pe drum pana la magazin, cu alegerea produsului si cu drumul inspre casa, facandu-si cumparaturile pe Internet.
In mediul virtual, esti la cateva click-uri distanta de achizitionarea produsului dorit. Exista chiar si cumparatori de produse virtuale. Nu le folosesc niciodata, nu exista fizic, dar ele pot fi cumparate.
Exista jocuri, e.g. Second Life, in care se pot investi sume considerabile de bani pentru a exploata puterile nebanuite ale unei a doua vieti. Au existat cumparatori de asteroizi din aceleasi tentante jocuri video.
Sumele tranzactionate nu sunt de loc insignifiante. Asteroidul a fost cumparat cu peste 100 de mii de dolari! Se organizeaza licitatii, se vand actiuni, se cumpara credite si jetoane.
Majoritatea tranzactiilor sunt realizate prin intermediul serviciului financiar PayPal. La o tranzactie normala, clientul este obligat sa furnizeze date despre persoana sa, despre contul pe care il detine si despre cardul atasat acestui cont.
Utilizarea de catre vanzator a unui serviciu slab de intermediere financiara poate aduce cu sine pierderea datelor, sau un nivel de securitate scazut. Este normal ca aceste servicii sa foloseasca in general comisioane destul de importante, de cele mai multe ori acestea fiind ascunse in pretul produsului tranzactionat.
Comisioanele sunt construite in functie de vanzarile pe care magazinul le are. Astfel ca, la vanzari mai mici de 2.500 de dolari pe luna, comisionul de administrare PayPal, aplicat fiecarei tranzactii este de 3,4 %, la care se mai adauga 0,35 dolari.
Intre 2.500 si 10.000 de dolari, comisionul scade la 2,9% impreuna cu