Traveea mobilă a construcţiei nu a mai fost refăcută din 1954. CFR are două proiecte de modernizare a Podului Giurgiu-Ruse pentru care există deschise două licitaţii de atribuire a lucrărilor. Valoarea totală a acestora se ridică la peste 30 de milioane lei (aproximativ 7 milioane de euro).
Proiectul pentru care sunt necesari cei mai mulţi bani vizează o serie de reparaţii la suprastructura şi punerea în siguranţă a infractructurii podului peste Dunăre, nu şi a şoselei care aparţine de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri. Lucrările vizează printre altele vopsirea a tot ceea ce înseamnă parte metalică, înlocuirea traverselor de lemn, prelungirea gurilor de scurgere a apei de pe pod, urmând să aibă loc inclusiv o cămăşuire a pilelor şi culeelor. Valoarea estimată a investiţiei este de 25, 6 milioane lei, firmele interesate putând să depună ofertele până la 22 noiembrie.
Bani doar pentru jumătate din pod
„Până acum s-au înscris nouă firme din ţară şi străinătate, mai aşteptăm să vină şi altele, ultima zi de primire a ofertelor este 22 noiembrie”, a declarat, pentru „Adevărul de Seară”, Iulian Câmpeanu, şeful Serviciului Investiţii din cadrul CFR, Sucursala Regională de Căi Ferate Bucuresti.
Podul nu va fi reabilitat în întregime pe banii statului român. Din cei 2.258 de metri, atât cât măsoară Podul Prieteniei, doar 50% vor fi reabilitaţi pe baza acestui proiect, bulgarii având toată responsabilitatea pe cealaltă jumătate de pod.
În prezent există unele restricţii de circulaţie a trenurilor cauzate de uzarea traverselor. Se acceptă o viteză de 30 km/h în condiţiile în care ar trebui să se circule cu 80 km/h. Reprezentanţii CFR spun că lucrările sunt necesare pentru creşterea gradului de siguranţă pe pod. Statul garantează că timp de zece ani nu va mai fi nevoie de o altă investiţie de acest gen.
Dacă reparaţii la suprastructura şi i