Trimestrul trei a fost cel mai bun din 2010 pentru piaţa bunu-rilor de folosinţă în-delungată, potrivit unui studiu realizat de GfK
Românii au cheltuit în trimestrul al treilea pe televizoare, frigidere, telefoane mobile şi aparate foto 305 milioane euro, cu 10% mai puţin ca anul trecut în aceeaşi perioadă, dar mai mult cu aproape 40 de milioane, comparativ cu al doilea trimestru din acest an.
Reprezentanţii lanţurilor de elec-tronice şi electrocasnice susţin că vara caldă şi Campionatul Mondial de Fotbal au implusionat vânzările din vară. "În trimestrul al treilea s-a încetinit căderea. Vara a fost caldă, au crescut vânzările de aparate de aer condiţionat faţă de anul trecut. Şi frigiderele s-au vândut bine. Vânzările de televizoare au mers bine, au apărut multe noutăţi. Televizoarele s-au vândut cel mai bine pe perioada campionatului mondial de fotbal. În schimb, lunile octombrie şi noiembrie au fost dezastruoase, faţă de aşteptările noastre", a declarat pentru gândul Lo-rand Szarvadi, directorul executiv al lanţului de electroretail Domo.
Astfel, românii au cheltuit din iulie şi până în septembrie circa 59 milioane euro pe electronice de larg consum, din care cea mai mare parte reprezintă achiziţiile de televizoare, potrivit unui studiu realizat de GfK. "Tendinţa arată că preferinţa consumatorilor e orientată spre achiziţionarea unui LCD ca al doi-lea televizor", se arată în studiul citat. Pe telefoane acelaşi document arată că românii au cheltuit 10 milioane eu-ro, telefoanele inteligente câştigând continuu cotă de piaţă.
Spiritul de Crăciun ne cuprinde mai târziu, faţă de acum 5 ani
Pe de altă parte, reprezentanţii lan-ţurilor de electronice şi electrocasnice mai spun că în decembrie în general vânzările cresc, dar perioada în care românii îşi fac cumpărăturile pentru sărbătorile de iarnă s-a scurtat în ulti-mii ani. " Trebuie ţinut