Furnizorul de linii de electrocasnice incorporabile Franke România a bugetat afaceri mai mari cu 5-10% în acest an, de la 55,5 milioane lei în 2009, şi estimează un avans de 5% al pieţei de profil, se arată într-un comunicat al companiei. "Piaţa de electrocasnice incorporabile a recuperat anul acesta din scăderea resimţită în 2009, astfel că putem vorbi de o creştere a industriei în 2010 de până la 5%. Evoluţia se bazează pe deciziile de cumpărare ale românilor care au ales să-şi renoveze bucătăriile şi să-şi înlocuiască electrocasnicele vechi cu cele noi. În acest context, majoritatea preferă electrocasnicele incorporabile care să îi satisfacă din punct de vedere estetic, dar şi funcţional", a declarat, în comunicat, directorul general al companiei, Florin Porojan.
Conform datelor companiei, vânzările de sisteme incorporabile de bucătărie reprezintă 10-12% din totalul pieţei de produse electrocasnice comercializate anual în România, atingând o valoare de aproximativ 40 de milioane de euro. Pe de altă parte, în ţări precum Germania sau Italia, segmentul de sisteme incorporabile reprezintă aproximativ 50% din totalul pieţei de electronice şi electrocasnice.
Cea mai mare factură plătită de un client Franke România (persoană fizică) în acest an a fost de 11.800 euro (TVA inclusă), pentru un sistem complet de echipamente necesare unei bucătării, se menţionează în comunicat. Totodată, media unei achiziţii din showroom-urile Franke a fost de 2.000 - 2.500 de euro (TVA inclusă) în acest an, cu 15% mai mult decât în 2009. "Un vârf de vânzări - 30% creştere faţă de o lună normală - a fost înregistrat în perioada de vară - iunie-iulie, când un număr foarte mare de români s-au întors din străinătate şi au ales să-şi investească economiile în renovarea casei", a afirmat Porojan.
Furnizorul de linii de electrocasnice incorporabile Franke România a bugetat af