Uruguay, Brazilia, Irlanda şi Norvegia au fost date în judecată pentru regulile dure
Philip Morris anunţă că ţările care au astfel de restricţii vor fi chemate în instanţă, întrucât se vinde un produs legal pentru adulţi
OMC: Aceste procese sunt folosite pentru a intimida
În contextul în care ţările în curs de dezvoltare devin din ce în ce mai importante pentru giganţii din industria tutunului, aceste companii îşi intensifică eforturile, în întreaga lume, pentru a combate restricţiile dure privind publicitatea la ţigări.
Astfel, producători precum Philip Morris International şi British American Tobacco contestă interzicerea reclamelor la ţigări din Marea Britanie, avertismentele privind sănătatea din America de Sud, precum şi taxele din ce în ce mai mari din Filipine şi Mexic, scrie New York Times. În acelaşi timp, producătorii de ţigări alocă miliarde pentru lobby, pentru campanii de marketing în Africa şi Asia şi pentru reclamele la TV în Australia.
Eforturile jucătorilor s-au intensificat
Jucătorii din această industrie şi-au intensificat eforturile, în contextul în care în această săptămână, în Uruguay, oficiali din domeniul sănătăţii din 171 de naţiuni plănuiesc formarea unei linii directoare pentru aplicarea unui tratat global antifumat.
În acest an, Philip Morris International a dat în judecată Guvernul din Uruguay, spunând că reglementările sale din această industrie sunt excesive. Despre acest proces, oficialii Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMC) spun că este doar un efort de a intimida această ţară, precum şi alte state care vor participa la conferinţă. Legislaţia din Uruguay prevede ca 80% din pachetele de ţigări să aibă avertismente privind sănătatea, în timp ce brandurile pot avea doar un design al pachetelor, pentru ca design-ul diferit să nu inducă în eroare oamenii. Procesul împotriva Uru