Piaţa auto din România a coborât trei locuri în Uniunea Europeană, de la începutul anului, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. Suntem pe locul 17, din cele 27 de state membre, după înmatriculările de autoturisme noi, din primele zece luni.
Piaţa auto din România a coborât trei locuri în Uniunea Europeană, de la începutul anului, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. Suntem pe locul 17, din cele 27 de state membre, după înmatriculările de autoturisme noi, din primele zece luni.
Înmatriculările de autovehicule noi din România au scăzut cu peste un sfert în perioada ianuarie-octombrie, faţă de acelaşi interval al anului trecut, la 70 de mii de unităţi, în timp ce piaţa Uniunii Europene s-a restrâns cu numai cinci procente.
Piaţa auto din România are a cincea cea mai abruptă scădere, din 27 de state membre, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Anul trecut, piaţa românească a fost pe locul 14 în Uniunea Europenă, după înmatriculările de autoturisme noi, fiind depăşită în primele zece luni din 2010 de Irlanda, Finlanda şi Danemarca.
Raportul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile arată şi un trend pozitiv. În luna octombrie, înmatriculările de maşini noi din România au crescut cu peste nouă procente, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce piaţa UE a scăzut cu peste 16%.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în UE au urcat cu patru procente în luna octombrie, marca românească fiind depăşită, ca ritm de creştere, de trei alte branduri auto.
Renault este al treilea mare constructor auto european, după înregistrările din primele zece luni, de 1,1 milioane de automobile, după Volkswagen (2,4 milioane) şi PSA Peugeot Citroen (1,5 milioane).
Dacia a avut anul trecut cea mai abruptă creştere a înmatriculărilor în Europa, de 29%, b