Continuă şi anul acesta proiectul lansat de Alexandru Tomescu, Horia Mihail şi Răzvan Suma în urmă cu 5 ani, construit în jurul ideii că „muzica clasică e pentru toţi”. Încadrat de un recital la Chişinău (29 septembrie) şi unul la Budapesta (30 noiembrie), Turneul Music On al Romanian Piano Trio se află în plină desfăşurare.
Dacă la Chişinău prezenţa lor marca inaugurarea Institutului Cultural Român „Mihai Eminescu", la Budapesta va fi vorba tot despre un concert organizat de ICR, dar de această dată cu ocazia Zilei Naţionale a României. De altfel, Romanian Piano Trio este deseori invitat să susţină concerte şi recitaluri atât în ţară, cât şi în străinătate, cel mai recent turneu al ansamblului fiind cel de la Expoziţia Mondială de la Shanghai, din luna august.
Muzică şi marketing
Acum cinci ani, cei trei iniţiau Music On, un turneu naţional care s-a petrecut în fiecare toamnă, începând din 2006. Pornind cu acelaşi slogan îmbietor, pe are îl lansau în urmă cu cinci ani „Ascultă-ţi nevoia de muzică", Romanian Piano Trio a ajuns de această dată la o opţiune repertorială destul de pretenţioasă, recitalurile lor având în program Trio de Maurice Ravel şi Trio Dumky de Dvorak, într-o serie de recitaluri în toată ţara, mai precis în 13 oraşe, alături de acestea fiind programate şi patru concerte cu orchestra la Timişoara, Braşov, Bucureşti şi Piteşti.
Ideea că „muzica clasică este pentru toţi" lansată de Alexandru Tomescu, Horia Mihail şi Răzvan Suma în urmă cu cinci ani nu e singulară, dacă o privim din perspectiva timpului trecut. Văzându-i în lumina reflectoarelor, publicul concertelor şi chiar alţi muzicieni din România, mai tineri sau mai puţini tineri, sunt tentaţi să-i trateze uneori ca pe un fel de fructe ale marketingului cultural.
Ceea ce înţelege prea puţină lume este că, dacă prima dată s-a venit la concertelor lor din curiozit