"Tocmai am adus-o din Germania, nici nu am avut timp să o duc la spălătorie", îşi cere scuze cel din faţa mea, fără să se oprească din lustruitul automobilului, un Ford Focus din 2002, care străluceşte de curăţenie. "Este o maşină bună şi ieftină. A avut un singur proprietar şi are doar 120.000 de kilometri la bord", continuă el. Vrea pe el 3.750 de euro, "uşor discutabil", după cum scrie pe afişul de pe parbriz. Mă vede indecis şi plusează. "Taxa auto este doar 250 de euro. Dacă va fi mai mare, plătesc eu diferenţa". Îi mulţumesc şi plec mai departe.
Târgul auto de la Vitan este plin de curioşi ronţăind seminţe, părinţi cu copii veniţi să facă fotografii, puţini sunt cei care negociază cu cei ce vând maşinile ce lucesc în soarele de noiembrie. Cât vezi cu ochii, rânduri de automobile de toate felurile, pentru (aproape) toate buzunarele. Cei care doresc să-şi achiziţioneze o maşină au profitat de zilele călduroase din noiembrie şi au pornit la căutare de chilipiruri auto.
Maşini între 1.300 şi 20.000 euro
Cum intri dai cu ochii de cele mai scumpe maşini din târg care îşi aşteaptă cumpărătorii: BMW-uri, Audi, Mercedes-uri şi Lexus-uri cu preţuri care trec de 15.000 euro.
Până la cele mai ieftine maşini din târg ai de parcurs minute bune, pentru că sunt parcate undeva în spate. Ca să ajungi la ele trebuie mai întâi să treci pe lângă limuzinele de zeci de mii de euro. Vânzătorii trebăluiesc de zor pe lângă ele, ştergându-le şi de ultimul fir de praf. Bolizii strălucesc şi te îmbie să te apropii de ei, însă în momentul în care te uiţi la preţ, porneşti către alte modele, în speranţa că vei zări ceva mai ieftin.
Ceva mai departe atrage atenţia un Volskwagen Passat din 2002 care costă 6.350 de euro şi era deja înmatriculat în România. Vânzătorul ne invită să ne uităm la motor, să vedem portbagajul şi în mod special sistemul audio profesionist,