Cristian Pascu are deja 700 de clienţi străini, printre care mari companii din SUA, cărora le vinde aplicaţiile pe care le-a dezvoltat în sufrageria apartamentului său din Capitală. Sursa: EVZ
Un român în vârstă de 29 de ani a creat, din sufrageria sa din cartierul bucureştean Balta Albă, un program de soft care are succes peste graniţe şi îi aduce venituri constante de câteva mii de dolari pe lună.
Cristian Pascu a pornit la drum cu trei ani în urmă cu un vis în care a crezut. Acum are 700 de clienţi străini, printre care şi mari companii din SUA. Produsul său, numit FlairBuilder, este, de fapt, soluţia pentru o problemă de care se lovesc adesea webdesignerii. "Problema pe care o rezolvă produsul este aceea de a crea simulări sau machete de aplicaţii web, siteuri sau aplicaţii desktop ori chiar de telefoane mobile, înainte de a începe propriu-zis dezvoltarea", explică Cristian Pascu - câştigătorul locului doi la concursul dedicat afacerilor la început de drum - "Startup Challenge" - din cadrul celui mai amplu eveniment de antreprenoriat on-line, How To Web, desfăşurat la Bucureşti pe 3-4 noiembrie.
Astfel, aşa cum în industria auto se fac machete din lut, aşa cum arhitecţii fac machete din hârtie ca să le arate clienţilor cum va fi proiectul, aşa şi webdesignerii folosesc astfel de machete pentru aplicaţii web înainte de a începe dezvoltarea propriu-zisă a produsului. "Şi asta pentru ca potenţialii clienţi să-şi dea acordul asupra felului în care o să arate", adaugă Pascu.
Idee "lucrată" un an
Mai mult, folosirea aplicaţiei FlairBuilder este o metodă bună de a testa şi de a finaliza un concept până la ultimul detaliu. "Produsul meu îi ajută pe webdesigneri să facă machete. Iniţial, am vrut să fac un instrument pentru dezvoltatori, care să le permită să creeze aplicaţii reale şi, din toată viziunea asta, punctul