Românii vor avea la dispoziţie din ce în ce mai multe spaţii comerciale moderne în următorii cinci ani, însă tot magazinele tradiţionale vor rămâne principala formă de comerţ, estimează compania de cercetare de piaţă GfK. Astfel, în 2015, retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry şi supermarketuri, dar şi magazine de proximitate, va deţine o cotă de piaţă de 54% din consumul total de produse de largă folosinţă. Aceasta înseamnă o creştere de nouă procente faţă de acest moment, respectiv 45%.
De departe, cele mai mari creşteri până în 2015 sunt prognozate în cazul hipermarketurilor, de la 21% în prezent la 26%, dar şi la magazinele de tip discount, de la 10% la 16%. "Hipermarketurile şi magazinele de tip discount îşi vor păstra ritmul de creştere şi în anii următori. De asemenea, magazinele de proximitate şi cele tradiţionale vor rămâne formele principale de comerţ şi în 2015", a declarat Diana Toma, head of client service consumer tracking GfK România, citată de Mediafax. Chiar dacă urmează să piardă un punct procentual din cota de piaţă, magazinele tradiţionale vor mai deţine totuşi 40% din consumul de produse.
Mărcile proprii câştigă teren
În 2010, populaţia a cheltuit cu 3,2% mai puţin faţă de anul trecut pentru produsele alimentare esenţiale şi cu 5,2% mai puţin pentru aprovizionarea cu produse alimentare neesenţiale. Cât despre mărcile alese de cumpărători în această perioadă, cele private au câştigat în detrimentul brandurilor renumite. Astfel, în septembrie, mărcile private ajunseseră la o cotă de piaţă de aproape 7% din totalul bunurilor de consum, în creştere de la 4,2%, la începutul acestui an.
Nu numai românii şi-au schimbat preferinţele în materie de consum: în Europa media este de 15%. Mai puţin au cumpărat românii şi când vine vorba de bunurile de folosinţă îndelungată. În trime