Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) este una dintre societatile de stat cu cele mai mari datorii catre mediul privat. "La 31 octombrie 2010, CNADNR inregistra obligatii de plata in valoare totala de 1.773.775,32 mii lei (n.red. 422 milioane euro) catre 311 societati comerciale", potrivit unei informatii transmisa de CNADNR la solicitarea HotNews.ro. Cresterea incasarilor prin introducerea rovinietei electronice, diminuarea cheltuielilor de intretinere (telefoane, deplasari, energie electrica, apa etc.) si sistarea procedurilor de achizitie publica, sunt cateva dintre solutiile necesare prezentate de CNADNR la solicitarea HotNews.ro in vederea limitarii pierderilor.
Datoriile foarte mari catre firmele private se reflecta in numarul scazut de kilometri de autostrada. De exemplu, din autostrada Transilvania abia au fost inaugurati 10 kilometri, pe tronsonul Turda-Campia Turzii. Constructorul american Bechtel are de recuperat 90 de milioane de euro de la CNADNR.
Potrivit evidentelor contabile la 31.08.2010, CNANDR a inregistrat o pierdere in valoare de 47,5 milioane de lei. "In conformitate cu Memorandumul incheiat de Romania cu FMI, au fost aprobate tinte trimestriale aferente pierderilor la nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru agentii economici monitorizati. Astfel, atat la noua luni, cat si la finele anului 2010, nivelul tintelor stabilite aferente pierderii prin bugetul de venituri si cheltuieli al CNANDR este zero", sustine CNADNR.
Masurile luate de conducerea CNADNR pentru incadrarea in tintele stabilite de FMI
Ca masura pentru incadrarea in tinta stabilita cu FMI, CNADNR va sista procedurile de achizitii publice pana in momentul in care va gasi fondurile necesare incheierii contractelor. Alta masura este diminuarea unor cheltuieli precum cele cu telefoanele, cu