În România, înmatriculările de autovehicule noi au scăzut cu 26,6% în primele zece luni ale anului faţă de acelaşi interval al anului trecut, până la nivelul de numai 70.629 de unităţi.
Piaţa auto locală ocupă astfel a 17-a poziţie în cadrul Uniunii Europene, în scădere severă faţă de nivelul consemnat în 2008, când se clasa pe locul al zecelea, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Dacia face notă discordantă faţă de tendinţa înregistrată la nivel european.
Înmatriculările de autoturisme noi ale producătorului autohton în UE au urcat cu 4% în luna octombrie, la 21.320 de unităţi, respectiv cu 10,5% în primele zece luni, la 213.964 de maşini. Marca românească este depăşită, ca ritm de creştere, doar de alte trei branduri auto. Astfel, în primele zece luni, cel mai important avans a fost înregistrat de Land Rover (25,9%), Nissan (12,7%) şi Volvo (11,9%). Dacia a avut anul trecut cea mai semnificativă creştere a înmatriculărilor în Europa, de 29%.
Uzinele de la Mioveni sunt, în acest moment, vârful de lance al grupului Renault. Astfel, potrivit raportului citat, înmatriculările de autoturisme Renault au scăzut cu 17,9% în octombrie, respectiv au crescut cu 7% la zece luni. Renault este al treilea mare constructor auto european după înregistrările din primele zece luni, , după Volkswagen şi PSA Peugeot Citroën.
În România, înmatriculările de autovehicule noi au scăzut cu 26,6% în primele zece luni ale anului faţă de acelaşi interval al anului trecut, până la nivelul de numai 70.629 de unităţi.
Piaţa auto locală ocupă astfel a 17-a poziţie în cadrul Uniunii Europene, în scădere severă faţă de nivelul consemnat în 2008, când se clasa pe locul al zecelea, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Dacia face notă discordantă faţă de tendinţa înregistrată la nivel europ