Reprezentantii asociatiilor sustin ca declaratiile proprietarilor de apartamente sunt de cele mai multe ori false, pentru a putea lua subventia de incalzire
Circuitul documentelor pentru ajutoarele de incalzire este unul foarte complicat si, de cele mai multe ori, nu reflecta realitatea, sustin reprezentantii Uniunii Asociatiilor de Proprietari (UAP) din Constnata. Presedintele UAP Constanta, Marcel Dragu, a declarat ca nu este de acord cu subventiile de incalzire din mai multe puncte de vedere. Acesta a explicat ca, in primul rand, nu se poate stabili cu exactitate cine merita si cine nu merita sa primeasca aceste ajutoare de incalzire. Mai mult decat atat, sunt foarte multe persoane care primesc ajutoare, desi nu au nevoie de ele. „Este o nedreptate facuta unor oameni, care indeplinesc plafonul plus un leu sau nu indeplinesc plafonul cu minus un leu, unii primesc, unii nu primesc. Aici este o bariera, care ar trebui reglementata", a precizat Dragu. El a spus ca cea de-a doua problema este din punctul de vedere al evidentei asociatiile de proprietari, ai caror administratori trebuie sa completeze tabele, care trebuie prezentate RADET. Specialistii regiei calculeaza, apoi depun la primarie si primesc inapoi calculele dupa care se taie factura. „Deci, intarzie emiterea facturilor care se primesc de asociatii spre sfarsitul lunii, cand pentru noi este prea tarziu sa mai facem calcule si repartitia cheltuielilor in asociatia de proprietari. Cum puteam calcula cu unii da, cu unii ba?", a spus indignat Marcel Dragu. De obicei, facturile de la SC RAJA SA si RADET ajung la asociatiile de proprietari intre 5 si 10 ale lunii, dar din cauza acestor subventii RADET este nevoita sa trimita facturile intre 25 si 28 ale lunii. Dragu a sugerat ca cel mai bine ar fi ca acelora care beneficiaza de aceste subventii sa le fie dati banii in numerar, pentru a nu mai obliga as