Carolyn McCall, care a avut în mâini până de curând destinele Guardian Media Group, dar s-a "paraşutat" în fotoliul de executiv al companiei aeriene low-cost easyJet, se va ocupa de schimbarea de strategie a operatorului, scrie The Telegraph.
Aniversarea a 15 ani de la primul zbor se suprapune peste schimbarea de strategie a companiei. Analiştii sunt convinşi că McCall nu se va îndepărta prea mult de strategia prin care compania urmăreşte să se menţină pe poziţia de cel mai important operator aerian low-cost din Europa.
Carolyn McCall crede că succesul easyJet va fi atins prin atragerea unui procent mai mare de clienţi din sectorul business. Totuşi această politică nu implică "segregarea" pasagerilor în clase de confort în interiorul aparatelor de zbor, ci doar opţiuni sporite de flexibilitate pentru pasagerii care sunt dispuşi să plătească mai mult. O altă propunere a noii directoare executive a easyJet este introducerea unui sistem de preselectare a locurilor pe care pasagerii urmează să le ocupe.
Misiunea sa va include şi continuarea politicii fostului director Andy Harrison, care considera că transportul pasagerilor către destinaţiile de vacanţă este esenţial. Recent, operatorul britanic a semnat un acord cu agenţia de turism Low Cost Travel Group (LCTG), contract care va aduce aproape 120 de milioane de euro în primul an.
Joint-venture-ul cu LCTG include şi conectarea la site-ul easyJet în speranţa că o parte din cele 50 de milioane vizitatori care îşi aleg zboruri anual vor cumpăra şi pachete turistice.
Una dinte cele mai sensibile provocări ale Carolynei McCall va fi recalibrarea performanţelor operaţionale, după ce în vară easyJet s-a confruntat cu cel mai mare număr de zboruri anulate sau amânate din istorie. Sursa problemelor este suprasolicitatrea flotei şi a echipajelor.
Totuşi,