Şoferii care vor să scape de amenzi au avut parte de o veste proastă. Începând din martie, Poliţia Română şi-a echipat autoturismele cu o nouă generaţie de radare, mult mai greu de detectat decât cele vechi. Detectoarele de radar fiind acum aproape inutile, şoferii s-au gândit la altă modalitate de a reduce viteza înainte de a fi sancţionaţi. Utilizarea staţiilor CB le permite participanţilor la trafic să comunice între ei şi să se anunţe în cazul eventualelor controale.
Radarele de model vechi, model Python II, au un singur mod de funcţionare. Ele funcţionează continuu, transmiţând constant un semnal pe banda K, acest semnal fiind indentificat de detectoarele radar. AutoVision BEE III, noua „jucărie" a Poliţiei Române, are un as în mânecă - tehnologia Instant On. Acestea încep să înregistreze şi să emită semnalul numai în momentul în care o maşină cu viteză mare intră în raza lor de acţiune şi sunt capabile să monitorizeze ambele sensuri de mers, simultan. Dacă eşti vârf de coloană, nu ai scăpare, dar poţi să-i ajuţi pe ceilalţi.
Staţiile radio CB (Citizen Band) utilizează o frecvenţă liberă şi pot fi folosite legal de către oricine. Acestea pot fi folosite pentru a comunica, gratuit, pe o distanţă relativ scurtă (30 de km) şi, pe un canal special, poţi auzi şi transmite, la rândul tău, informaţii folositoare. Este necesară montarea unei antene speciale şi a staţiei pe autovehicul, precum şi configurarea acesteia. Cele mai bune mărci de astfel de staţii sunt Maxon (Bytrex Pro-M4) şi Midland (Midland Alan 42) iar antena recomandată este fabricată de Wilson, modelul Little Will, având dimensiuni reduse (97 cm). Utilizarea acestora împreună cu un detector de radar te pot scuti, atât pe tine, cât şi pe ceilalţi colegi din trafic, de amenzi. Nu e de mirare că pot fi găsite aproape oriunde, chiar şi în supermarketuri. Şoferii care vor să scape de am