Comisionul de risc este un cost transparent, cunoscut şi acceptat de clienţi, iar ordonanţa creditelor nu cere eliminarea comisioanelor în funcţie de denumirea lor, susţin reprezentanţii Volksbank. Banca a fost amendată, ieri, cu 100.000 lei de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) din Cluj pentru perceperea incorectă a comisionului de risc.
Volksbank va apela la instanţa de judecată care va da un verdict dacă sancţiunea Autorităţii pentru Protecţia Consumatorului este legală sau nu.
În opinia reprezentanţilor băncii, "este abuziv din partea reprezentanţilor CJPC Cluj să facă publice informaţii despre măsuri care, deşi incerte în ceea ce priveşte finalitatea acestora, pot fi înţelese complet greşit de către publicul larg".
Ei spun că Ordonanţa 50/2010 este încă în dezbatere în Parlament, fiind aduse deja mai multe amendamente, "fapt care demonstrează existenţa unor clauze interpretabile în varianta iniţială a actului normativ".
Banca spune că a respectat legea
"Comisionul de risc este un cost transparent cunoscut și acceptat de către client înca de la semnarea contractului de credit, atât în ceea ce privește valoarea, cât și perioada pentru care este datorat", se arată într-un comunicat al Volksbank.
Conducerea băncii consideră că instituţia de credit a implementat OUG nr. 50/2010 cu respectarea cerinţelor stabilite şi a informat clienţii în termenul prevăzut referitor la modificările aduse contractelor de credit. Războiul creditelor: Justiția dă dreptate statului, în defavoarea Volksbank