iPad-ul avea nevoie de un competitor, iar Samsung s-a gândit să aducă unul pe piaţă, denumindu-l Galaxy Tab. Însă, cu doar două tablete pe piaţă, unde este războiul tabletelor preconizat pentru 2010?
Sunt subţiri, cântăresc sub un kilogram, nu au nevoie de mouse sau tastatură pentru că răspund la comenzile făcute cu degetul direct pe ecranele senzitive şi, cel mai important, fac cam ceea ce se poate face cu un desktop sau un laptop. Este vorba de tablete care vor să ne convingă că sunt la fel de utile ca un netbook, dar cu siguranţă mult mai atractive ca mod de utilizare şi design.
Deşi pieţele asiatice au lansat mai multe modele, care au rămas distribuite fie numai la nivel local, fie au invadat pieţele americane şi canadiene, la nivel mondial, în momentul de faţă, există doar două tablete care au făcut valuri: iPad-ul produs de Apple şi Galaxy Tab, produs de Samsung.
În afară de Apple şi Samsung, mai multe companii se pregătesc să scoată pe piaţă produse similare, lucru care ar putea dăuna celor două mari companii. Cu toate acestea, iPad-ul şi Samsung se pot bucura de o mare cotă de piaţă şi vor putea vinde în voie tuturor celor care nu vor să mai aştepte noi modele - pentru că, la un moment dat, preţurile vor scădea - şi îşi doresc o tabletă chiar acum. Cu semnale nu tocmai foarte clare că alte companii vor lansa noi modele de tablete până de Crăciun, cei doi mari producători ar putea ajunge la un apogeu al vânzărilor în perioada sărbătorilor, în ciuda faptului că o astfel de tabletă costă între 499 şi 899 euro, în funcţie de capacitate şi dotări tehnice.
Strategia Apple: centru multimedia
iPad-ul celor de la Apple a venit pe piaţă nu ca netbook cu funcţii depline, ci ca un dispozitiv multimedia, pe care utilizatorii să-l folosească mai mult ca un centru de „entertainment", decât ca un netbook. Chiar dacă utilizatorii pot naviga pe i