Copiii din clasele primare trebuie să învețe cum să învețe, iar simpla memorare și reproducere a informației nu îi ajută la înțelegerea relației de tip cauză-efect. Adică, pentru a învăța înmulțirea, de exemplu, copilul trebuie să o vadă ca pe o adunare logică, practică și repetată. Niciun copil nu poate înțelege acest proces doar prin memorarea rezultatelor.
"Foarte mulți părinți greșesc insistând ca micuțul să memoreze, ca pe poezie, absolut tot ce i se spune la școală sau i se trece în caietul de notițe de către învățător. Regula de bază a reușitei școlare este dialogul, atât la ore, dar în mod deosebit acasă", ne spune Eugenia Caragancev, profesor pentru ciclul primar la Școala nr. 173 "Eugen Barbu" din București. Este important ca între părinte și copil să existe comunicare permanentă și multă răbdare. Cei mici nu sunt vinovați pentru problemele adulților și, mai mult, nu le înțeleg. De aceea, părinții trebuie să ofere exemple din viața reală, pentru că ei gândesc concret, cu lucruri palpabile.
Identificarea problemei
"O notă proastă poate ascunde mai multe aspecte: oboseală, respingere față de profesor, față de materie sau, pur și simplu, rămânerea în urmă la învățătură. Primul pas: vorbiți cu copilul. Aflați, cu răbdare și calm, fără să reproșați, care a fost atmosfera din clasă, ce l-a nemulțumit sau ce nu a știut să facă", ne explică învățătoarea. Un rezultat slab nu este un capăt de țară și nu trebuie să vă comportați tiranic. Pe lângă sentimentul lui de eșec, o reacție dură îl va îndepărta și mai mult de materia respectivă.
Dialogul cu profesorul
Rețineți că profesorul este cel care vă ajută și nu un dușman. El știe cum reacționează copilul la școală și, de foarte multe ori, micuțul se comportă acolo altfel decât acasă. Poate fi agitat la școală și cuminte acasă sau invers. De aseme