Micra este un pariu deopotrivă interesant şi riscant. Nu va exista o motorizare diesel şi nici nu creşte în dimensiuni. În pofida faptului că opţiunea diesel nu va face parte din oferta noului Micra, acest model are suficiente argumente pentru a atrage atenţia asupra sa.
Cea de-a IV-a generaţie Micra este realizată pe o platformă complet nouă, botezată „V Platform", despre care producătorul nipon afirmă că este creaţie proprie.
Nissan vorbeşte despre atribute precum compact, agilitate şi costuri de exploatare mici. Noul Micra nu mai este produs în Europa, ci în India la costuri de fabricaţie mult mai mici. De aici, şi un preţ foarte competitiv - producătorul evită cu stoicism cuvântul ieftin.
Designerii au dorit pentru noul model un look mai puţin polarizant, cu un appeal mai mare. Rezultatul este o „buburuză" evoluată faţă de vechea generaţie care face un pas înainte în acest sens.
Interior generos,dar cam „tare"
Ampatamentul a fost mărit cu 20 mm, ceea ce a dus la un spaţiu interior mai generos. Designul a permis acum sensibil mai mult spaţiu la cap pentru pasagerii din spate, iar portbagajul a ajuns la 265 l, deloc rău pentru un automobil aflat exact în mijlocul segmentului B. Micra pleacă de la 915 kg, având un câştig de 35 kg faţă de generaţia precedentă.
Pe de altă parte, nu trebuie să priveşti cu prea mare atenţie plasticele de la bord care sunt din categoria „tare", cam ca la Dacia, cam de low cost. În poze poate arată bine, dar dacă intri în cabină şi începi să-l priveşti cu atenţie sau chiar să-l atingi, realizezi calitatea modestă. Însă marea „revoluţie" vine de unde nimeni nu s-ar fi aşteptat.
Într-o Europă dominată de diesel, cu producători care au investit enorm în această tehnologie, cu motoare cu performanţe excepţionale de consum şi noxe reduse senzaţional, Nissan renunţă def